15 Ağustos 2010 Pazar

Sever de İnsan Nefret Eder de..

Hani şu herkes etrafta dolanıyor ya; "Adam gibi adam/kadın gibi kadın yok aşık olunacak" diye.. Eskiden bu söylemlere ben de katılırdım artık katılmıyorum.. Bir de şu laf vardır "sanırım bir daha kimseyi onun kadar sevemeyeceğim ya da sanırım kimseye ona aşık olduğum kadar olamayacağım" ben bu lafa zaten katılmıyordum artık hiç katılmıyorum. Ben insanların kendi beynini de yüreğini de yönetebileceğine inanıyorum çünkü... Duygular da yönetilebilir yani.. Sevmeye karar verirseniz seversiniz, aşık olmaya karar verirseniz aşık olursunuz, sevmemeye karar verirseniz sevmezsiniz ve hatta nefret etmek isterseniz nefret de edersiniz.. Bunda insanın o an içinde bulunduğu psikolojik durumunun çok büyük önemi var tabii.. İnsanın hayata olumlu/olumsuz bakması doğal olarak tavır ve davranışlarını büyük ölçüde etkiler. Zamanlama da aynı şekilde çok önemlidir. Örneğin; evlenmeye karar verdiğinde insan o an hayatındaki kişi doğru gözükür gözüne ya da artık bir ilişkinin zamanıdır diye düşündüğünde o an karşısına çıkan o kişidir diye düşünür.. Ve işte esas yanlış da burda başlıyor bana göre.. İşte etrafta bu yüzden bu kadar çok sayıda ilişki sorunlu insan, mutsuz insan var.

Adam gibi adam da kadın gibi kadın da var etrafta; mesele sevmeye karar vermekte.. Çünkü; kararlı olursa insan hedefine ulaşır; sever yani, başarır adam gibi olmayı...Mesele beynini yönetmeyi bilmekte ya da buna inanmakta galiba...

2 yorum:

  1. İletişim okumuş bir meslektaşınız olarak, söylediklerinizin hepsinin altına imzamı atarım..
    Çok başarılı bir tesbit. İnsanın savunduğu düşüncelerin bir başkasının anlatımında vücut bulması ayrıca çok keyif verici bir durum..

    teşekkürler/gizliyüz

    YanıtlaSil